Afdrukken

Algemene Voorwaarden Insense Beauty

 

Laatst bijgewerkt: 14 november 2025

 

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op het gebruik van het platform Insense Beauty (insensebeauty.nl) en alle diensten die door Insense Beauty worden aangeboden.

 

Bedrijfsgegevens:
Insense Beauty
Vijfheerenlanden 107 A
4131 EG Vianen
KvK-nummer: 85671487
E-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Leeswijzer:
Deze voorwaarden bestaan uit verschillende delen:

        Deel A: Algemeen. Deze bepalingen gelden voor iedere gebruiker van het platform.

        Deel B: Consumenten. Deze aanvullende bepalingen gelden specifiek voor particuliere gebruikers.

        Deel C: Ondernemers (Salons, Specialisten, Leveranciers). Deze aanvullende bepalingen gelden specifiek voor zakelijke gebruikers.

Bij strijdigheid tussen de bepalingen in Deel A en de specifieke bepalingen in Deel B of C, hebben de bepalingen uit Deel B of C voorrang voor de desbetreffende gebruikersgroep.

 

DEEL A: ALGEMENE BEPALINGEN (VOOR ALLE GEBRUIKERS)

 

Artikel 1 - Definities

  1. Platform: De website insensebeauty.nl, beheerd door Insense Beauty.
  2. Gebruiker: Iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die het Platform bezoekt of gebruikt. Hieronder vallen Consumenten, Ondernemers, Specialisten en Leveranciers
  3. Consument: Een natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en het Platform gebruikt om diensten of producten van Ondernemers te zoeken, te vergelijken of af te nemen.
  4. Ondernemer, Specialist en Leverancier:
    1. Ondernemer: Een onderneming (bv. schoonheidssalon, kapsalon) die diensten en/of producten aanbiedt aan Consumenten.
    2. Specialist: Een professional die zakelijke diensten aanbiedt aan Ondernemers.
    3. Leverancier: Een onderneming die producten aanbiedt aan Salons en/of Specialisten.
  1. Portfolio/Profiel: De persoonlijke of bedrijfspagina van een Ondernemer, Specialist en Leverancier op het Platform.
  2. Overeenkomst: De afspraak tussen Insense Beauty en een Ondernemer, Specialist en Leverancier voor het gebruik van (betaalde) diensten van het Platform.
  3. Content: Alle informatie, inclusief teksten, afbeeldingen, en reviews, die door Gebruikers op het Platform wordt geplaatst.

 

Artikel 2 - Toepasselijkheid en Aanvaarding

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op ieder gebruik van het Platform en alle Overeenkomsten met Insense Beauty.
  2. Door een account aan te maken en/of een aankoop te doen, verklaart de Gebruiker deze algemene voorwaarden, het Privacybeleid en het Cookiebeleid te hebben gelezen en aanvaard. De voorwaarden zijn te allen tijde digitaal beschikbaar en kunnen worden opgeslagen.
  3. Insense Beauty is gerechtigd deze voorwaarden te wijzigen. Gebruikers worden hiervan tijdig op de hoogte gesteld. Bij wezenlijke wijzigingen hebben Gebruikers het recht de Overeenkomst op te zeggen.

 

Artikel 3 - Rol van Insense Beauty

  1. Insense Beauty biedt een online platform waar vraag en aanbod in de beauty en wellnessbranche samenkomen. Het doel is het verbinden van Consumenten, Salons, Specialisten en Leveranciers.
  2. Insense Beauty faciliteert slechts het platform. Insense Beauty is uitdrukkelijk geen partij bij overeenkomsten die Gebruikers onderling sluiten (bv. een afspraak tussen een Consument en een Salon, of een productaankoop door een Salon bij een Leverancier).
  3. Insense Beauty kan niet garanderen dat het Platform altijd foutloos, ononderbroken of veilig functioneert.

 

Artikel 4 - Gebruik van het Platform

  1. Gebruikers dienen zich te onthouden van elk gedrag dat in strijd is met de wet, de openbare orde, de goede zeden of deze voorwaarden.
  2. Het is niet toegestaan om (persoons)gegevens van andere Gebruikers te verzamelen (scrapen) of te gebruiken voor ongevraagde commerciële doeleinden.
  3. Inloggegevens zijn strikt persoonlijk en mogen niet met derden worden gedeeld. De Gebruiker is zelf verantwoordelijk voor alle activiteiten die via zijn/haar account plaatsvinden.
  4. Bij vermoeden van misbruik, fraude of ander onrechtmatig handelen, heeft Insense Beauty het recht om, na waarschuwing, de toegang van een Gebruiker te beperken, een account te schorsen of te verwijderen.

 

Artikel 5 - Intellectuele Eigendom

  1. Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot het Platform, inclusief de software, vormgeving en de door Insense Beauty beschikbaar gestelde content, berusten bij Insense Beauty of haar licentiegevers.
  2. Door het plaatsen van Content op het Platform (zoals in een portfolio of review), verleent de Gebruiker aan Insense Beauty een niet-exclusieve, royaltyvrije, wereldwijde licentie om deze Content te gebruiken, te publiceren en te reproduceren in het kader van de dienstverlening van het Platform.
  3. De Gebruiker garandeert dat de door hem/haar geplaatste Content geen inbreuk maakt op de rechten van derden. De Gebruiker vrijwaart Insense Beauty voor alle claims van derden dienaangaande.

 

Artikel 6 - Aansprakelijkheid

  1. Aangezien Insense Beauty geen partij is bij overeenkomsten tussen Gebruikers, is Insense Beauty niet aansprakelijk voor de uitvoering daarvan, de kwaliteit van diensten/producten, of enige schade die daaruit voortvloeit.
  2. De aansprakelijkheid van Insense Beauty voor directe schade als gevolg van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van haar verplichtingen jegens een Gebruiker, is beperkt tot het bedrag dat in het betreffende geval door de aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd, of, indien geen uitkering plaatsvindt, tot maximaal het factuurbedrag van de laatste drie maanden (voor Ondernemers).
  3. Aansprakelijkheid voor indirecte schade, zoals gederfde winst of gevolgschade, is uitgesloten.
  4. Deze aansprakelijkheidsbeperkingen gelden niet in geval van opzet of grove schuld van Insense Beauty, of in gevallen waarin beperking wettelijk niet is toegestaan (met name jegens Consumenten).

 

Artikel 7 - Klachten, Geschillen en Toepasselijk Recht

  1. Klachten over het functioneren van het Platform kunnen schriftelijk worden gemeld via het op de website vermelde contactadres. Insense Beauty streeft ernaar binnen 14 dagen inhoudelijk te reageren.
  2. Op alle rechtsverhoudingen tussen Insense Beauty en de Gebruiker is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  3. Geschillen met Ondernemers zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement Midden-Nederland. Voor Consumenten geldt de rechter van hun woonplaats.

 

DEEL B: AANVULLENDE BEPALINGEN VOOR CONSUMENTEN

 

Artikel 8 - Prijzen en Informatie

  1. Alle prijzen voor diensten en producten van Ondernemers die op het Platform worden getoond, zijn inclusief BTW en andere heffingen.
  2. Insense Beauty is niet verantwoordelijk voor de juistheid van de informatie (prijzen, beschikbaarheid) die door Ondernemers op het Platform wordt geplaatst.

 

Artikel 9 - Herroepingsrecht bij Diensten en Producten van Ondernemers

  1. Bij de aankoop van diensten of producten van een Ondernemer via het Platform, sluit de Consument een overeenkomst met die Ondernemer. Op deze overeenkomst is het wettelijke herroepingsrecht van toepassing.
  2. Informatieplicht Ondernemer: De Ondernemer is verplicht de Consument duidelijk te informeren over het herroepingsrecht, de termijn van 14 dagen, de voorwaarden, de procedure en het modelformulier voor herroeping. Deze informatie dient door de Ondernemer te worden verstrekt.
  3. Rol Insense Beauty: Insense Beauty is geen partij bij deze overeenkomst en is derhalve niet verantwoordelijk voor de afhandeling van een herroeping. De Consument dient zich hiervoor rechtstreeks tot de betreffende Ondernemer te wenden.

 

Artikel 10 - Garantie en Conformiteit

  1. De Consument heeft recht op een wettelijke garantie (een deugdelijk product of deugdelijke dienst). Dit recht geldt in de relatie tussen de Consument en de Ondernemer bij wie de dienst of het product is afgenomen.
  2. Insense Beauty biedt zelf geen garantie op de diensten of producten van Ondernemers.

 

Artikel 11 - Online Geschillenbeslechting (ODR)

  1. Voor Consumenten die een klacht hebben over een online aankoop en er met de Ondernemer niet uitkomen, biedt de Europese Commissie een platform voor online geschillenbeslechting. Dit platform is te bereiken via: http://ec.europa.eu/odr.

 

DEEL C: AANVULLENDE BEPALINGEN VOOR ONDERNEMERS, SPECIALISTEN EN LEVERANCIERS

 

Artikel 12 - Abonnementen en Betaling

  1. Ondernemer, Specialisten en Leveranciers kunnen tegen betaling een abonnement afsluiten voor het plaatsen van een Portfolio en het gebruik van aanvullende diensten. De inhoud en prijzen van de abonnementen staan vermeld op het Platform.
  2. Alle prijzen zijn exclusief BTW.
  3. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum. Bij niet-tijdige betaling is de Ondernemer van rechtswege in verzuim en is Insense Beauty gerechtigd de wettelijke handelsrente en incassokosten in rekening te brengen, alsmede de dienstverlening op te schorten.

 

Artikel 13 - Portfolio en Ranking (Transparantie)

  1. De Ondernemer, Specialisten en Leveranciers zijn zelf volledig verantwoordelijk voor de inhoud van zijn Portfolio. De inhoud moet juist, volledig en niet misleidend zijn, en mag geen inbreuk maken op wetgeving of rechten van derden.
  2. Ranking: De rangschikking van zoekresultaten op het Platform wordt bepaald door een algoritme dat gebaseerd is op een combinatie van factoren, zoals relevantie voor de zoekopdracht, volledigheid van het profiel en geografische afstand. Ondernemer, Specialisten en Leveranciers kunnen tegen betaling een prominentere plaatsing (advertentie) verkrijgen; dit zal altijd als zodanig worden aangeduid.

 

Artikel 14 - Toegang tot Data

  1. De Ondernemer, Specialisten en Leveranciers heeft via zijn account toegang tot de door hem/haar verstrekte (persoons)gegevens en content. Na beëindiging van de Overeenkomst zal het account en de bijbehorende data conform de in het Privacybeleid gestelde termijnen worden verwijderd.
  2. Informatie over het gebruik van het Platform door Consumenten (zoals klikgedrag en paginabezoeken) wordt op geaggregeerd en anoniem niveau verzameld en is niet herleidbaar tot individuele Consumenten.

 

Artikel 15 - Klachtenprocedure voor Ondernemers (P2B-verordening)

  1. Ondernemer, Specialisten en Leveranciers die een klacht hebben over een beslissing van Insense Beauty (bv. opschorting van een account) kunnen kosteloos een klacht indienen via het interne klachtenafhandelingssysteem. Klachten kunnen worden gemaild naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.].
  2. Insense Beauty bevestigt de ontvangst van de klacht en zal deze binnen een redelijke termijn zorgvuldig en niet-discriminerend onderzoeken en de Ondernemer, Specialisten en Leveranciers informeren over de uitkomst.
  3. Indien de klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost, staat het de Ondernemer, Specialisten en Leveranciers vrij om een procedure te starten bij de bevoegde rechter of gebruik te maken van bemiddeling. 

 

Artikel 16 - Eigendomsvoorbehoud

  1. Alle door Insense Beauty in het kader van een Overeenkomst geleverde diensten en rechten (zoals gebruiksrechten op content) blijven eigendom van Insense Beauty totdat de Ondernemer, Specialisten en Leveranciers alle verschuldigde bedragen volledig heeft voldaan.